Alla inlägg under maj 2008

Av iiilia - 27 maj 2008 23:09

Fan vad allt kan kännas bra ibland ändå!


Igår var det grillfest för alla treorna på kattegatt. Det var kul, en massa kompisar och kul folk. Blev lagom med allting. Tyvärr var det lite småkallt när det blev mörkt och knotten attackerade oss som om vi var hinkar med blod. Stack hemmåt rätt tidigt, kanske vid 12-tiden men det var skönt. Kunna få somna i någorlunda tid. Cykelturen var nog nästan roligast på hela kvällen. Sötenickepicke hade lite svårt att hålla sig kvar på cykeln så man hörde lite skrik då och då när han välte mitt ute på gräsfältet och cyklade rakt in i längdhoppsgropen. Jag, nicke, enkelwe o hennes lilla flört stannade till på lekplatsen utanför och klättrade o gungade lite. Efter lite tjat fick niklas följa med hem o sova med mej och sofie. Men stackaren fick inte sova jämte oss, vet att du blev besviken nicke.. haha Jag sov faktiskt rätt bra o när vi vaknade låg jag, mamma och sofie o snackade ett tag. Låter lite sådär småsjukt att mamma var med men vi fick ju tränga ihop oss lite nu när en till person kom på besök, han fick ju sova på mitt rum.


Vi åt iaf lite frukost och stack sedan till skolan och la oss på fotbollsplanen för att sola lite. Det var jag, enkelwe och solen. Bestämde oss för att bara ha bikini. Efter nån timme märkte vi hur det började röra sig borta vid fordonsområdet. Kille efter kille gick ut ställde sig på fotbollsplanen. Det slutade med att ungefär tre fordonsklasser stod och glodde på oss tre ensamma tjejer i bikini... Haha fan vad sjukt det kändes. Men vi överlevde och de gick och vi gick och åt. Sedan stack vi dit o la oss igen men denna gången med livvakterna niklas o hampus. Men sen stack vi vidare ner till stranden och la oss där ist. Fan vad underbart havet och sanden är! Tack Sofieorna och Jonas för en trevlig stund i sanden. När jag kom hem insåg jag att jag hade bränt mig..men men sånt händer ibland, bara det inte ser hemskt ut till balen.


Imorgon är det Liseberg som gäller! Det ska bli spännande och kul. Hoppas vädret blir okej och att man inte bränner sig för mycket. Nu börjar körkortsteorin närma sig...börjar bli nervös nu. Känns som att jag kan alldeles för lite. Har iafklarat igenom mig nästan alla frågor nu. Tror jag sticker till körskolan imon och kör det sista där. Sen hinner jag läsa igenom lite när jag kommer hem från Liseberg. Jag vill klara det, jag behöver klara det! Men jag känner mig osäker...


Jaja, snart bal och studenten nu! Fan vad det ska bli bäst o kuligast!!!

Av iiilia - 24 maj 2008 21:40

Utnyttjad eller? 


Är jag lättmanipulerad. Vet en person precis vad den ska göra för att få sin vilja igenom, när det gäller mig. Det verkar som det. Just nu vet jag inte om jag ska känna mig lurad eller om det bara är som personen är. Jag orkar iaf inte att det ska vara som det var. Nån känner kanske igen citatet "hot n' cold, hot n' cold", orka med sånt!


Hepp hepp. Orkar inte skriva mer nu, kommer kanske mer i veckan.

Av iiilia - 22 maj 2008 20:51

Idag har varit en sjukt kul, flummig och bästig dag! Orkar inte skriva nått mer men gå in och kolla på min bilddagbok om ni vill se lite foton från dagen.

http://envithatt.bilddagboken.se

lösen: apa

Jaja nu ska jag slötitta på tv! Faaan vad nice:P

Av iiilia - 19 maj 2008 20:12

Försöker fördriva tiden..så bestämde mig för att svara ärligt på första frågesaken som jag hittade..så varsågoda:)


1.Vilken svordom använder du mest? 

Fan..helt klart 

2. Äger du en iPod?

Nepp..har musiken i mobilen

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Olika från dag till dag. Mellan 6 och 10 brukar det bli.

4. Hur många resväskor äger du?

Har ingen väska med "hjul" men har en superryggsäck och några träningsväskor....

5. Använder du flip-flops?

På sommaren klart!

6. Vilken var den senaste filmen du såg?

Hmm...vad var det den hette.. Typ take the lead...tror jag

7. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?

Oj det var längesen jag lyssnade på CDspelare...men kanske nån kentcd

8. Vilken är världens bästa artist just nu?

Just nu vet jag inte. Finns många bra!

9. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Det har nog hänt ja..men det kan jag ju inte skriva här!

10. När var senast någon stötte på dig?

Hmm..kan man säga i lördags? :P

11. Vad åt du till middag senast?

Kyckling och pasta

12. Använder du huvtröjor?

Jaa..det är mysigt! 

13. Vem var den senaste som ringde dig?

Var nog mor min. På fysikpovet..haha

14. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?

Det beror ju på var det är. Men det bästa är om man åker med någon som man har jävligt kul med!

15. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Det vet jag att folk gör.

16. Vilket riktnummer befinner du dig i?

035 för alltid i mitt hjärta!

17. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Hmm..vilket är närmst.. Mittpunkten..är det ett köpcentrum..annars får jag väl säga "stan"

18. Hur många syskon har du?

2 stora tjejbossar

19. Vem pussade dig senast?

Lasseapa

20. Kan du gå utan smink?

Ja det klart, med det är inte så ofta nu för tiden...

21. Vad står det i ditt sjätte sms och vem är det ifrån?

Ehh..haha jaja man ska ju vara ärlig här.. ;)  "Du vill ligga med mig, men det går inte :o haha." Den som har skickat det vet nog vem det är..så skriver inget namn...eller haha kan ju göra en gissningslek... saga+skogen+korg+hälsa på mormor/farmor+varg+mätt.. haha 

Av iiilia - 19 maj 2008 19:46

Nu är jag depp igen...


När jag är depp så skriver jag här, det kanske ni har märkt. När jag mår bra orkar jag inte med att sitta och skriva om mig själv. Men när jag är depp så är jag ego och måste skriva av mig.


Just nu vet jag inte vad som är värst i mitt liv. Är egentligen inget alls, men jag är trött ändå. Gick upp alldeles för tidigt imorse, hade körlektion och skulle försöka lära mig yttre besiktning. Men det är lika bortblåst i min hjärna igen. Fysiklabprovet idag gick nog helt okej. Det känns så iaf. Så förhoppningsvis blir det ett VG. Matteprovet imorgon kommer det däremot gå skit med! Jag har huvudvärk och är för trött för att plugga nu. Kom hem halv 6 från skolan idag. Så man kan säga att jag har pluggat 12 timmar redan idag. BLÄ! Jag har en massa kvar att komma igenom innan jag kan börja repetera och provet är om sisådär 12 timmar och jag vill sova nu. Men som frida sa, ge inte upp än. Försök, sen får det gå skit, men ge inte upp innan. Men jag ger upp, jag skiter i allt just nu.


Såå nu har jag skrivit av mig!

Av iiilia - 18 maj 2008 19:15

Ja, orka bry sig om att det blir fel ibland.


Vad är det som säger att en sak är fel, om man vill något ska man göra det. Men när går gränsen för att det är fel. Är det när alla andra säger att det är fel.


Gör jag fel om jag låter en person göra något mot mig som kanske får mig och personen att bli ännu mer förvirrade. Eller är det bara jag själv som blir lurad...jag vet inte. Just nu är jag förvirrad, men så får det vara.


Jag har kanske gjort fel. Kanske alldeles för många gånger, men just nu orkar jag inte bry mig om det. Det blir ändå som det blir...


Just nu tänker jag bara på det som kommer. Betygen sätts på onsdag, Liseberg veckan efter det, teorin, FESTANDET! (balen, student+ allt annat). Man vill att allt ska gå bra. Skolan, livet, killar, vänner....och allt annat. Men det är inte alltid det gör det, men det är så det är. Man kan inte göra mer. Man får ta det som det kommer. Jag har kanske gett upp för lätt med vissa saker, och kommer antagligen fortsätta ge upp vissa saker. För man orkar inte allt för mycket...


Nu har jag iaf en underbar balklänning. Den blev inte så billig, men det är jävligt genomarbetad jämfört med den andra jag köpte som var sönder. Jag är helnöjd! Kul eftersom det var man själv som ritade den också :)


Nu ska jag plugga på Fysiklabprovet och matten...det är ju faktiskt sista kampen nu, jag kan inte ge upp det än iaf..


När ska man ge upp, när är det inte lönt att försöka mer, när ska man inse att något som "varit" inte längre är?

Av iiilia - 15 maj 2008 20:57

Men nu är jag tillbaka igen...


Jahopp, är totalt borta i hjärnan just nu. Men är mer här än vad jag varit de senaste två dagarna. Det är nästan så att man blir lite rädd. Igår var iaf mitt humör ganska lågt, kändes inte alls kul eftersom jag skulle till syrran o sen träffa janne. Men jag tror jag överlevde gårdagen ganska bra, hoppas inte nån tyckte jag var för seg, död eller tråkig bara. Idag var helt annorlunda. Vaknade och allt kändes piss. Verkligen allt, men det blev till att ta bussen till halmstad ändå och cykla bort till skolan. Men inte blev det bättre där. Nähänä...där var jag sur, tråkig, deppig och allmänt seg och det blev bara värre och värre. Slutade med att jag gick ifrån allt, annars fanns risken för ihopbrytning, bråk eller nått annat skit. Fick ett sms av josse och hon ville ha sällskap, så jag gick ner till henne. Efter nån timme lättade allt, som tur var. Men ja, några timmar av hemsk värk var på väg ist...

Finns inget bättre än man har haft ont i flera timmar och sedan allt försvinner. Så nu kan man säga att jag är hög på väktabletter igen och har varit det i några timmar, ni vet jag skrattar åt allt och tycker allt är kul o konstigt. Därför pallar jag inte att plugga något alls just nu, så jag sitter här o fördröjer tiden ist. Fan vad kasst liv man har!


Tänkte tillägna Enkelwe ett litet stort grattis här på min blogg. Nu är du stor tjej med ett körkort i handen! Puss sötnos!

Av iiilia - 12 maj 2008 21:15

Solen...


Hur underbart är det inte när man känner solen stråla mot huden. När man märker för första gången på året att man fått en lite rand efter linnet. Det är då allt känns mycket lättare, då hjärnan känner att den kan slappna av. Trots att man har hur mycket skit kvar som helst mår man ändå bra. Det är underbart!


Förra veckan var jag nere i grötvik två gånger. Lilla älskade grötvik, det känns hemskt att det är så långt bort nu. Alla vackra kvällar då man gått ner och tagit ett kvällsdopp. Speciellt med Mia och Josse. Kommer aldrig glömma dem! Men det är tur att det finns minnen. Minnen som aldrig kommer försvinna, och tur att man har filmer. Vi måste titta på dem ihop någon gång snart igen!


Det nya stället jag har hittat nu är båtplatserna precis här nedanför vid nissan. Där är jäkligt fint också, kan nog klara det denna sommaren med att gå ner dit. Men en annan räddning är högseryd. Denna sommaren kommer jag vara där mer än någonsin. Denna sommaren ska jag definitivt ta vara på sjön och den fantastiska sommarkänslan som finns där. Jag tänker bada så mycket jag kan, sola tills jag går sönder och bara andas in den underbara luften. Jag ska sätta mig på bryggan och doppa fötterna i sjön samtidigt som jag ser mörtarna simma runt och glupska i sig småflugorna på ytan. Kanske samtidigt ska jag sitta där med mitt metspö, för jag måste fiska i sommar! Det är så härligt. Självklart ska alla myggor och knott ha dött ut till denna sommaren så att man slipper dem också! :D


Nu har jag drömt mig tillbaka lite. Det är det man behöver göra ibland. Jag hoppas att denna sista sommaren med gänget och alla andra kommer bli den bästa! Annars måste vi göra den till den bästa.. helt klart!


Förresten, nu är ni lite dåliga på att kommentera. Så kom igen, "Do it!" som nån brukar säga..om det är vidar, daniel, jennie eller frida..vet inte..haha Puss


Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards