Alla inlägg under augusti 2008

Av iiilia - 28 augusti 2008 11:51

Hej! 

Just nu sitter jag i datorsalen på LTH. Dator för första gången sen i söndags. Så tänkte uppdatera min lilla blogg tills bussen går hem. Idag har vi haft matte och datorövningar. Lite senare är det tävlingar och lekar med lärare och elever på Lomma beach. Alltså nästan där jag bor. Hoppas jag hinner. Måste hem och äta först. Gärna hade jag tagit en skön dusch också. Känner mig otroligt äcklig :P Badade i Sjönsjön igår. Fy fan vad äckligt vatten det var. Men full o glad som man var så sket man i det och gjorde allt för att få bra betyg av styrelserna på LTH. Fan vad vår faddergrupp var bäst! Efter det blev det bastu och dusch på Helsingkronanationen. Trevligt trevligt! Hoppas allt är bra där hemma med folk. Jag har inte hunnit höra av mig så bra, för det har varit fullt upp här. Har bara varit hemma för att sova ungefär.

Hoppas jag kan skriva här snart igen!

Ha det bäst!

Av iiilia - 24 augusti 2008 12:45

Om en kvart kommer min lilla pappa och hämtar mig. En resa till Lomma/Lund ska det bli. Har packat ner alla kläder o allt annat nu. Så det är bara till att vänta de sista minutrarna nu.


Tack för en trevlig sista helg i Halmstad. Fredags var skitkul, igår med. Men det kändes lite mer deppigt måste jag säga. Inte så konstigt med tanke på att man sa hejdå till alla. Nästan... Just det. Nu kom jag på att söta Enkelwe hade skickat ett apagulligt sms i natt. Måste ju svara på det.


Tack för mig! Om minst fem år är jag klar i Lund. Förhoppningsvis släpps den nya macbooken snart så att jag också kan ha dator. Orkar inte bära med mig min stpra klumpiga dåliga och hatade stationära.


Puss på er allihopa!

Av iiilia - 21 augusti 2008 16:28

Låten Heartbeats med Jose Gonzalez

Får minnerna att gå tillbaka några år för att minnas Malmöfestivalen då jag hörde honom för första gången. Sedan dess kommer han aldrig försvinna bland mina favortier. Plus att jag älskar gitarrer. Saknar att kunna spela själv. Men jag gjorde rätt som slutade.

Av iiilia - 20 augusti 2008 17:19

Nu är det inte så väldans långt kvar. Inte mer än 4 solnedgångar om man ska vara exakt. Sen tillhör jag inte längre detta stället. Sen är det jag själv som tar hand om mig själv. Det kommer bli tomt, ensamt, kul och spännande. Det är just detta som gör att alla tankar snurrar runt i hjärnan just nu. Vad ska jag ha med mig? Hur länge ska jag bo i Lomma? Hur kommer det funka att pendla mellan Lomma och Lund? HUR SKA JAG KLARA MIG UTAN DATOR OCH INTERNET??? haha..ja jag är ju lite datorberoende får jag lov o erkänna. Men det får väl gå.


Snart står jag inte ut längre att vänta på den nya MacBooken som är på väg. Jag har ju ingen aning om när den kommer. Jag vill ha den nu på en gång! Jag vill kunna ta tag i all min musik och alla mina foton och lägga över det i fina små mappar. Men det orkar jag inte fixa med förräns den nya datorn är på väg. Men jag menar, så länge det inte finns telefonnät där jag ska bo kan jag lika gärna strunta i att ha en dator. Nästan... MEN JAG VILL HA NU! jajaja


Idag kom en jacka och en klänning som jag beställt från Josefssons. Det passade och det blev till att behålla. Om ni är nyfikna på hur det ser ut så kan ni ju gå in på: http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=23255&productId=203327&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink och http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=23212&productId=202820&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink. Det blev den gråvita jackan och den orange klänningen. Mys som bara den kan jag säga! Det är ju inte så ofta man handlar på Ellos/Josefssons så det var kul att det blev bra. Nu är det väl bara o vänta på hösten också. Så att man kan använda jackan lite.


Herregud vad mycket kläder man måste packa med sig... Och vilka småprylar ska man ha med?? Får väl lyda måsens och enkelwes råd o ta med den stora svarta iaf ;) Annars så blir det nog till o lämna kvar endel småplock här. Några gosedjur får nog också följa med. Så att man känner sig som hemma lite iaf.


Matten, ja...Den borde jag också plugga lite på.. Men orka det liksom. Ahh hoppas jag har lite kvar i hjärnan iaf. Nä nu ska jag prata med mamsen lite, sen får jag väl ta och använda min lilla bankdosa för första gången o betala lite räkningar.


Lev väl mina kära små bloggläsare. Sen kan ni gära kommentera lite också! ;)


(Till flumdum och gänget: Ja visst måste vi ha en tha gangblogg, så att vi kan uppdatera oss om varandras liv. Tyvärr kommer nog min blogg ligga nere ett tag från och med söndag. Men sen då fan! :D )



Av iiilia - 20 augusti 2008 17:17

Låten The Blower's Daughter med Damien Rice

Så underbart vacker bara

Av iiilia - 19 augusti 2008 18:19

Låten Black Swan med Thom Yorke


What will grow crooked, that you can't make straight

It's the price you gotta pay

Do yourself a favour and pack you bags

Buy a ticket and get on the train

Buy a ticket and get on the train


Cause this is fucked up, fucked up

Cause this is fucked up, fucked up


People get crushed like biscuit crumbs

And laid down in the bed you made

You have tried your best to please everyone

But it just isn't happening

No, it just isn't happening


And it's fucked up, fucked up

And this is fucked up, fucked up

This your blind spot, blind spot

It should be obvious, but it's not

But it isn't, but it isn't


You cannot kickstart a dead horse

You just crush yourself and walk away

I don't care what the future holds

Cause I'm right here and I'm today

With your fingers you can touch me


I'm your black swan, black swan

But I made it to the top, made it to the top

This is fucked up, fucked up


Be your black swan, black swan

I'm for spare parts, broken up


You are fucked up, fucked up

This is fucked up, fucked up


Be your black swan, black swan

I'm for spare parts, broken up

Av iiilia - 18 augusti 2008 23:25

Låten That's no way to tell a lie med James Dean Bradfield.

Detta är min, flumdum och soolens låt. Jag kommer aldrig glömma er springa runt och hoppa på borden i skolan. Eller dem gångerna denna låten spelats på min mobil efter den filmen. Äkta kärlek!

Av iiilia - 17 augusti 2008 12:13

Time on time med I are droid

Den har fastnat i min hjärna när den gått på P3. Sådär härligt tempo men ändå ett lugn i den.

Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards