Direktlänk till inlägg 13 april 2008

En ny dag idag

Av iiilia - 13 april 2008 12:13

Solen skiner och fåglarna kvittrar, kraxar och sjunger utanför fönstret.


Ska snart hoppa in i duschen och pigga upp mig lite. Tror jag ska gå en runda till biblioteket sen med. Måste lämna tillbaka projektböckerna. Man måste passa på att vara ute när vädret är såhär. Som igår var jag o Mia nästan sugna på att gå en lång runda istället för att sticka hem till Fredrik. Men vi struntade i det, så hem till Fredrik o Fia blev det. Där var väldigt trevligt med singstar och snack. Kul med lite kusinåterträff med ju. Får vi göra om någon gång tycker jag.


Sen så stack vi in till stan, eller ja vi gick inte ut..eller in på något ställe..hur man nu säger. Jag skulle vänta på Mias buss inne i stan. Kändes som innan man var 18. Man bara gick och drog runt för man inte kom in någon stans. Men nu skulle vi inte in någon stans, för annars hade vi ju kommit in. Jaja...såhär då. Vi väntade på bussen och orkade inte gå in på något ställe..därför gick vi runt. Men sen kom hennes buss och jag gick hem. Så var det med det... hehe


I fredags åkte jag ju till syrran i laholm. Det var riktigt trevligt. Fick träffa den ursöta Wilma. Kan inte förstå att en liten unge kan vara så söt när den bara är en vecka gammal. Inte ett endaste fel...inte ens en sned näsa..haha Det hade jag när jag var liten...eller en inmosad kind...jag brukar säga att det är för Helena gosade så mycket med mig. Har ett foto då det ser ut som hon kramar sönder mitt ansikte...så det är därför jag ser ut som jag gör idag.. haha Men i alla fall. Wilma var så snäll och söt. Sen har hon världens bästa storasystrar med, Mathilda och Amanda. Bella berättade om deras reaktion på lillasystern.


En dag satt de inne på lekrummet och diskuterade Wilma.

Mathilda - Amanda...det var inte så kul att få en bebis.

Amanda - Näää.. inte alls...

Mathilda - Jag tycker vi slänger henne i papperskorgen...


Haha de är ju hur söta som helst... Men frågade Mathilda ordentligt i fredags vad hon tyckte. Hon tyckte det kändes bra och när jag frågade om Wilma var snäll så sa hon.. Hon skriker lite ibland. Så tror inte det är någon risk för en bebis i papperskorgen. Var nog bara en liten negativ dag.. haha


Nä nu får jag se vad som händer idag. Om det är någon som hör av sig eller inte. Jaja.. ha det bäst!

 
 
Ingen bild

FlumDum

13 april 2008 19:49

Papperskorgsbäbis... nya basketen? hmm... storasyster sport? småbarn är bäst! vi ses imorgon mille! ha en bäst kväll. Puss hajar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iiilia - 18 september 2009 10:29

Dagen har börjat o min vilja att komma upp finns någon stans på andra sidan jordklotet. Jag kan tillägga att klockan är halv 11 och jag missar därför två lektioner. Just nu orkar jag inte bry mig. Jag får sitta o råplugga hela helgen ändå.    Men...

Av iiilia - 14 september 2009 16:39

Nu var det sjukt längesen jag var inne o släppte lös mitt skrivande. Jag funderar på att ta tag i det igen! :) Men jag lovar inte när det blir. Men gå gärna in o kolla då o då så vem vet..nån dag har det säkert hänt.   Jag känner att jag är i beh...

Av iiilia - 23 september 2008 17:42

Aida nu kom jag och tänka på dig! Inte för att du läser min blogg, men tänkte på våra gamla tider och då du berättade att du ville ha ett barn som heter Nor (också kallat Snor!) haha   Iaf, jag är sjukt förkyld nu! Därför jag kom och tänka på detta. ...

Av iiilia - 19 september 2008 00:58

Nu är det avklarat och jag är "hemma" för att hälsa på. Jag överlevde och det har gått nästan helt smärtfritt. Självklart har en viss längtan hem funnits, men jag hade säkert kunnat vara kvar ett par veckor till utan att ha någon större ångest. Det k...

Av iiilia - 12 september 2008 16:24

Jag är helt slut i rutan. Det är fredag och jag vill hem och sova. Men ligger ungefär sådär 12 timmar efter i matteplugg..så jag borde plugga. Imorgon är det samling kl 8 på skolan för sillfrukost..sedan är det den stora dagen kan man säga. tävlingar...

Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards