Alla inlägg under mars 2008

Av iiilia - 30 mars 2008 22:27

Söndag kväll och sakta men säkert närmar sig en skolvecka fylld med panik inför projektarbetet.


Men idag mår jag rätt bra ändå. Som jag sa till mamma i morse (eller ja..den var kanske 12..) "Jag fattar inte varför jag sover så mycket..." Hon trodde att det var för att jag mådde bra, snabbt som bara den kontrade jag med att "Nej jag mår inte alls bra! Jag är ju sjukt stressad och känner mig rastlös ungefär hela tiden." men när jag tänkte efter så kände jag att jag faktiskt mådde bra. Det gjorde inte ont någonstans, jag kände mig pigg och huvudet kändes lätt. Tänka sig, jag mår bra! Men jag tror ändå att jag sover så mycket bara för att få slippa tänka, drömma mig bort från verkligheten och alla måsten just nu. Sov tre timmar längre än vad jag ställde klockan på i morse och igår sov jag hela dagen. Skulle säkert kunna sova tolv timmar inatt med.


Jaja, idag kändes det iaf som att våren har kommit. Fast jag har inte sett den har bara varit inne idag, förutom rundorna till tvättstugan. Men man kan ju njuta av det lilla. Kunde gå de 30 metrarna dit utan jacka i bara t-shirt utan att ens frysa det minsta. Underbart ju! Hoppas det är lika bra imorgon för då ska jag till skolan, då lämnar man lägenheten iaf.


Det är så kul när man kan snacka med folk i telefon hur länge som hellst. Eller det är inte så kul för örat men visst är det härligt när man bara inte kan sluta. Tack för ett sådant samtal idag Josse! Trots avbrytet och uppringningen :P Tänk vad kul vi skulle ha det i Lund! Jag längtar redan som bara den! Men mitt i det roliga samtalet så kommer min mamma och bara: "Emilia du får lägga på, Bella ringde på mobilen." Eftersom hon nu gått över ännu en dag och en liten bebis kan ploppa ut när som helst tror ju jag att det är något sånt som är på väg och bara "jaha, har det hänt något?" Självklart tar mammam då tillfället i akt och försöker få mig att sluta prata i telefonen genom att snabbt ropa från hallen.."ja hon ringde ju, hon måste vilja något!" Snabbt som attan sa jag hejdå till Josse och insåg då min egen miss när mamma ler och bara "men det har ju inte hänt nått än, men hon ville bara prata lite.." AHH! haha jaja men sånt är livet..ibland är man lättlurad. Just det ja, fixade studentbiljett till nästan studentfest idag. Så GLÖM inte det nu ps! Haha annars blir jag besviken:( haha 


Nä nu får jag fortsätta med det jag egentligen ska göra...Skriva på det älskade projektet!



Av iiilia - 29 mars 2008 22:45

Vaknade i morse men det slutade med att jag vaknade helt vid klockan 8 ikväll...


Igår var det firning av Josses 19årsdag och sedan utgång till Underbar. Det var helkul hemma hos Josse men jag kände mig trött på underbar... Men var helt okej där med :)


Somnade nog kvart i 4 i natt och vaknade vid 11 då söta måsen ringde och jag bara..ehh vem är det?? Trots min frånvarandehet så klarade jag att prata med henne i en timma sen gick jag upp och satte mig i soffan. Fy vad seg jag var! La mig i mammas säng lite och tittade på tv och somnade nästan om. Sedan väckte hon mig o sa att hon hade gjort lunch. Det var gott, men har så jäkla svårt att äta lunch utan att ätit frukost..men det gick ändå. Sen kändes det som att en dusch vad nödvändig för uppiggning för att sedan kunna sätta sig och jobba med projektet. Men det slutade med att jag la mig framför tvn igen och kollade på en intressant dokumentär om vad som händer om man är i en isoleringscell i 48 timmar. Sen somnade jag och vaknade vid 8. Då hade mamma gjort varma mackor. Så gott :D Så idag har jag bara ätit och sovit.


Just nu är jag jäkligt rastlös. Imon måste jag upp i tid och bli klar med metoden i projektet... Sen ska jag tvätta med kom jag på. Tror jag ska träffa matilda med och gå igenom projektet. Vem vet, det kanske kommer en liten bebis imon med. Nu har det ju gått över 3 dagar för syrran.


Men, men...nu vet jag inte vad jag ska skriva, göra eller inte göra...så nu får det räcka!

Av iiilia - 24 mars 2008 22:54

En otroligt seg dag tar snart slut.


Hela måndagen har gått ut på att vara rastlös och sånt.. Har inte fått gjort något som jag egentligen skulle fått gjort. Så jävla typiskt mig. Men jag får skylla mig själv. Som alltid.


Är i alla fall tillbaka från Skurup nu. Skönt att vara hemma igen även om jag trivdes bra där med. Trodde ärligt talat att jag inte skulle klara av att överleva resan hem, var sjukt trött. Men jag klarade det, utan att ens somna en endaste gång. Tur att man hade medicinska fysiken att läsa i och att jag kunde sitta och radera massa sms på mobilen.


Imorgon ska jag tvätta. Ska bli riktigt kul om jag får lov att ljuga. Sen ska jag jobba projekt. Det skulle jag gjort idag också, men det kom lite annat i vägen. Borde verkligen pluggat istället. Nu börjara det bli panik med projektet och så låter man annat gå före. Apa...


Men jag menar man kan inte bara komma hit och somna..det är jävligt frustrerande!

Av iiilia - 22 mars 2008 19:27

Tar en liten paus från allt just nu.


Igår åkte jag till Helena och fick se hennes nya hus i Skurup. Riktigt mysigt är det! Där var även Jocke, Anthony, Hanna och Johan. Så fick en trevlig kväll med lite spel och singstar. Jag vann typ :D haha 


Idag var det konstrunda tur. Lite småsegt faktiskt men det var kul ändå, från och till. Var nere i smygehuk och kände av den starka blåsten, sen åkte vi till Ales stenar och fick känna på blåsten ännu mer, men nu med snö också. Kallt som fan!


Nu sitter jag och segar lite. Spelade precis en match mot Anthony i PS...han vann:( haha 


Kan inte skriva mer nu ska äta och så är det så jävla svårt att skriva med denna bärbara datorn i mörkret...så hej så länge! Glad påsk förresten! 

Av iiilia - 20 mars 2008 20:32

Idag har jag inget vettigt att skriva alls. Kanske som alltid då iofs, men man kan ju lika gärna göra det ändå.


Vaknade i morse och kände mig pigg, för ovanlighetens skull. Var lite frösen så jag drog täcket runt mig och gick och satte mig i soffan och småpratade lite med mamma. Inte nog med att jag var pigg när jag vaknade, jag gick upp en kvart i förväg med! Det händer inte ofta. Vädret var kasst ute så jag bestämde mig för att gå till skolan, och det gjorde jag.


Dagen började med skoltidning och lite jämförelse med nya och gamla nummret. Överlag ansåg vi att det nya var bäst, yes! :D hehe Som vanligt var det trevliga diskussioner där och den en o en halv timme långa lektionen gick rätt snabbt. Sedan var det dags för svenska. Svenska som egentligen är kul, men just nu tråk som bara den. Håller på med antiken och upplysningen. Som grädde på moset skulle vi skriva en krönika som tar upp något som de vi jobbat med de sista veckorna, på 50 minuter. Och, jag säger bara och! Det skulle betygsättas. Men som sagt, "Stressa inte upp er! Jag tar hänsyn till att ni får så kort tid på er.", sa praktikanten samtidigt som hon la upp en maffig betygskriterielapp på overheaden.... JAA! SÅ kul... Men jag skrev, det var kul och jag blev rätt nöjd ändå. Men jag skrev inte alls nått om det som man skulle skriva, men va fan, det är ju kul att skriva något iaf. Det blev lite flum om ödet. Men så kan det vara. Som sagt, jag kanske får mvg, det är ödet som bestämmer och ödet gör vad som hellst, ja menar det är ju ÖDET!!!


Sen hade vi lunch. Lax med pasta, helt okej. Efter det fick vi typ springa till lektionen. Men det var ingen vanlig lektion, det var Fysik! FysikPROV! AAAA... Säger inget om det mer än att det är gjort.


Sedan var det dags för det älskade projektet som jag verkligen är så taggad till just nu. Kände mig lite halvborta som vanligt, tur att Matilda har varit duktigt och gjort något. Jag får ta igen det på lovet. Vi satt i datorsalen och snackade om lite allt möjligt. Sen när vi skulle gå så var det något som inte stämde helt. Dörren gick nämligen inte att få upp. PANIK! Det var torsdag, dag innan lov och många lärarare hade gått hem. Där var vi inlåsta i datorsalen som omöjligt gick att komma ut ifrån. Vad gör man? Matilda hanterade det lugnt och sa "Jag ringer Fredrik!" och det gjorde hon. Han skulle precis åka hem men han kom och släppte ut oss. Tänk om han inte gjort det. Tänk om man hade fått sitta där hela lovet...  :(


Sen gick jag hem, och var glad att jag kunde komma hem. Sen sov jag som jag gjort de senaste dagarna, har varit helt slut. Sen ringde Josse o frågade om jag såg någon som blev knivskuren i skolan. Det gjorde jag inte, och hade inte en aning om att det hänt något där idag. Har väl varit för inlåst i uppsatsskrivningar, prov och datasalar. Hoppas ingen skadades eller att det bara var ett rykte då.


Nu har jag ätit lite mumsig fläskfilé och potatis och ska snart börja packa väskan för min lilla utflykt över helgen. Ska bli kasst väder imorgon med, så inte ens säkert att tågen går. Man får se vad som händer.


Tack och hej.

Av iiilia - 19 mars 2008 23:17

Jag fick det! Så skönt att tjäna lite pengar i sommar trots att det kommer vara mycket slit med det.


Just nu tar jag en liten paus från fysikplugget, det måste man faktiskt ta lite då och då. Annars går man under... Vaknade i morse och huvudet var tyngre än vanligt. Orkade inte alls gå upp men gjorde det till sist ändå, skulle ju dela ut skoltidningen extra tidigt med. Jaja, väl framme i skolan fortsatte mitt dumma huvud att sega sig hela dagen, men det var ändå en rätt kul dag. Vi hade besök av apan. Haha, man blev ju nästan lite rädd för honom, men han var kul. :)


   



När man säger att det var en apa i skolan och folk reagerar: "Va? Var han i skolan idag?" Då har man pratat för mycket om apor. Det kanske man ska tänka på, eller vad säger du Soolen? :P


I morse ringde de också och sa att jag fick jobbet. Yes! Men det blir lite krångel med det med. Så körkort är nästa mål, annars blir det en jobbig sommar. Men det ska bli skönt att få vara på landet lite och ta vara på sista sommaren där. Även om jag gärna hade tagit till vara på den här i halmstad med. Jag får åka hem emellanåt så att jag kan sticka till beachen :P


Nä nu gör jag ingen nytta alls...ska plugga lite till sen blir det att sova gott.

Av iiilia - 18 mars 2008 22:20

Snart lov!!!! Jaaaa!!!


Imorgon ska jag tidigt till skolan för att dela ut skoltidningen. Det ska bli kul, det är inga som vill ta emot den. Det var det iaf inte förra nummret. Men då får man hoppa på dem lite extra och väcka dem som går sovande. Men kvart i åtta är för tidigt att vara i skolan, jaja det får gå nån gång.


Imorgon blir det panikplugg också. Fysikprov på torsdag!!! (hjälp mig, jag tror jag dör..) Man ska alltid tänka positivt. Jag ska ju till Helena på fredag. Det ska bli riktigt kul att se deras hus i lilla skurup.


Nu hinner jag inte skriva mer, håller på med FBI..så stör inte! :P

Av iiilia - 16 mars 2008 22:27

Just nu är jag bara så jälva trött på allt!


Nej, nej det klart att det ska bli som det blir... Men nu vet jag iaf när man ställer upp för varandra. Jag säger inte mer. Orkar inte. Egentligen borde jag gå ut. Springa långt långt bort, för jag är arg. Det var längesen jag var arg. Men nu är jag det. Men jag vågar inte gå ut, det är mörkt och jag har ingenstans att gå. Jag vill tillbaka till gamla lägenheten och bara kunna gå ut i mörkret utan att bry sig om allt annat dumt folk runt omkring. Jag tror jag går ut ändå. Jag skiter i det. Jag måste ha luft.


Nu är det säkert någon som kommer läsa detta nån gång och misstolka att det är den som jag är arg på. Men det är inte du. Eller det är du, det beror på vem du är. Men det är skönt att den som det inte handlar om är på samma nivå som mig. Så att inga missförstånd kommer fram. Det var kul att prata med dej iaf. Men du läser nog inte min bogg, så skit i detta.


Jag känner att jag har ilska inom mig, jag blir rädd när jag har det. Jag är 18, jag vill göra det jag vill. Jag vill inte att någon ska lägga sig i.


Jag går inte ut. Jag skriver här istället. Det hjälper lite. Nej jag går ut.

Hejdå...


______________________________________


Jag vet inte om det hjälpte.



Nissan var fin, jag saknar grötvik. Vattnet som är så fint. Nissan är också fin när slottet och stan speglar sig i den. Men jag fick inte vara där heller. Det var en fågel där. Den var söt. Det var inte så kallt som jag trodde och det var mycket ljusare än vad man kan tro i gatlyktornas sken.


Nu är jag inne igen, efter att någon ringt och skällt på mig.

Gonatt...

Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards