Direktlänk till inlägg 20 mars 2008

Inlåsta på skolan

Av iiilia - 20 mars 2008 20:32

Idag har jag inget vettigt att skriva alls. Kanske som alltid då iofs, men man kan ju lika gärna göra det ändå.


Vaknade i morse och kände mig pigg, för ovanlighetens skull. Var lite frösen så jag drog täcket runt mig och gick och satte mig i soffan och småpratade lite med mamma. Inte nog med att jag var pigg när jag vaknade, jag gick upp en kvart i förväg med! Det händer inte ofta. Vädret var kasst ute så jag bestämde mig för att gå till skolan, och det gjorde jag.


Dagen började med skoltidning och lite jämförelse med nya och gamla nummret. Överlag ansåg vi att det nya var bäst, yes! :D hehe Som vanligt var det trevliga diskussioner där och den en o en halv timme långa lektionen gick rätt snabbt. Sedan var det dags för svenska. Svenska som egentligen är kul, men just nu tråk som bara den. Håller på med antiken och upplysningen. Som grädde på moset skulle vi skriva en krönika som tar upp något som de vi jobbat med de sista veckorna, på 50 minuter. Och, jag säger bara och! Det skulle betygsättas. Men som sagt, "Stressa inte upp er! Jag tar hänsyn till att ni får så kort tid på er.", sa praktikanten samtidigt som hon la upp en maffig betygskriterielapp på overheaden.... JAA! SÅ kul... Men jag skrev, det var kul och jag blev rätt nöjd ändå. Men jag skrev inte alls nått om det som man skulle skriva, men va fan, det är ju kul att skriva något iaf. Det blev lite flum om ödet. Men så kan det vara. Som sagt, jag kanske får mvg, det är ödet som bestämmer och ödet gör vad som hellst, ja menar det är ju ÖDET!!!


Sen hade vi lunch. Lax med pasta, helt okej. Efter det fick vi typ springa till lektionen. Men det var ingen vanlig lektion, det var Fysik! FysikPROV! AAAA... Säger inget om det mer än att det är gjort.


Sedan var det dags för det älskade projektet som jag verkligen är så taggad till just nu. Kände mig lite halvborta som vanligt, tur att Matilda har varit duktigt och gjort något. Jag får ta igen det på lovet. Vi satt i datorsalen och snackade om lite allt möjligt. Sen när vi skulle gå så var det något som inte stämde helt. Dörren gick nämligen inte att få upp. PANIK! Det var torsdag, dag innan lov och många lärarare hade gått hem. Där var vi inlåsta i datorsalen som omöjligt gick att komma ut ifrån. Vad gör man? Matilda hanterade det lugnt och sa "Jag ringer Fredrik!" och det gjorde hon. Han skulle precis åka hem men han kom och släppte ut oss. Tänk om han inte gjort det. Tänk om man hade fått sitta där hela lovet...  :(


Sen gick jag hem, och var glad att jag kunde komma hem. Sen sov jag som jag gjort de senaste dagarna, har varit helt slut. Sen ringde Josse o frågade om jag såg någon som blev knivskuren i skolan. Det gjorde jag inte, och hade inte en aning om att det hänt något där idag. Har väl varit för inlåst i uppsatsskrivningar, prov och datasalar. Hoppas ingen skadades eller att det bara var ett rykte då.


Nu har jag ätit lite mumsig fläskfilé och potatis och ska snart börja packa väskan för min lilla utflykt över helgen. Ska bli kasst väder imorgon med, så inte ens säkert att tågen går. Man får se vad som händer.


Tack och hej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iiilia - 18 september 2009 10:29

Dagen har börjat o min vilja att komma upp finns någon stans på andra sidan jordklotet. Jag kan tillägga att klockan är halv 11 och jag missar därför två lektioner. Just nu orkar jag inte bry mig. Jag får sitta o råplugga hela helgen ändå.    Men...

Av iiilia - 14 september 2009 16:39

Nu var det sjukt längesen jag var inne o släppte lös mitt skrivande. Jag funderar på att ta tag i det igen! :) Men jag lovar inte när det blir. Men gå gärna in o kolla då o då så vem vet..nån dag har det säkert hänt.   Jag känner att jag är i beh...

Av iiilia - 23 september 2008 17:42

Aida nu kom jag och tänka på dig! Inte för att du läser min blogg, men tänkte på våra gamla tider och då du berättade att du ville ha ett barn som heter Nor (också kallat Snor!) haha   Iaf, jag är sjukt förkyld nu! Därför jag kom och tänka på detta. ...

Av iiilia - 19 september 2008 00:58

Nu är det avklarat och jag är "hemma" för att hälsa på. Jag överlevde och det har gått nästan helt smärtfritt. Självklart har en viss längtan hem funnits, men jag hade säkert kunnat vara kvar ett par veckor till utan att ha någon större ångest. Det k...

Av iiilia - 12 september 2008 16:24

Jag är helt slut i rutan. Det är fredag och jag vill hem och sova. Men ligger ungefär sådär 12 timmar efter i matteplugg..så jag borde plugga. Imorgon är det samling kl 8 på skolan för sillfrukost..sedan är det den stora dagen kan man säga. tävlingar...

Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards