Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Apavår

Av iiilia - 20 april 2008 16:05

Solen lyser, alla har samlats i picassoparken med uppkavlade byxor och t-shirts. Egentligen borde man bara må hur bäst som helst just nu.


Men så är det inte. Allt känns mer skit. Jag vill inte vara deppig, jag orkar inte med det. Jag vill ha kul och njuta av vädret och allt annat! Jag vill, men jag orkar inte bry mig, jag känner bara för att lägga mig i min säng och dra täcket över huvudet och stanna där tills allt blir bra. Frågan är bara vad det är som ska bli bra. Jag menar allt blir inte bra för att solen går ner och det börjar snöa, jag vill ju ha vår. Ändå känns våren hemsk när man inte har någon ork, när man känner sig så ensam, även om man inte är det.


Jag vill bara skita i allt och alla. Bara göra det jag vill utan att någon ska reagera. Jag vill leva i min egna värld där det bara är jag som lever..alla andra har inga känslor, de är bara mina dockor som är till för mig. Jag är nog ego just nu, men jag orkar inte bry mig. Det är inte lönt att prata med mig heller. Minsta sak får mig att tappa humöret ännu mer. Så försök inte gå mig dåligt samvete, försök inte sätta press på mig. Pressen är tung redan som den är. Jag är ungefär 2 kilometer under vattenytan och trycket är stort, för stort.


Egentligen är det kanske inte så mycket som trycker, eller så är det alldeles för mycket som trycker. Det är därför alla andra ska vara dockor som jag bestämmer över. Så att jag slipper bry mig om alla andra. Tänk om det hade funnits en skit i alla andra dag. Tänk om den skulle vara idag. Då hade jag fan gjort så jävla mycket skit och glömt bort det nästa dag igen.


Men det klart, allting ska vara komplicerat. Alla ska undra vad det är. Men man kan inte berätta för alla. Att prata med mina vänner är det bästa som finns, men var går gränsen... När kan man inte prata med dem och när borde man inte berätta för fler? Vem är det då man ska prata med, när man vill ha en åsikt från en vän?


Frågan är om jag är för ärlig. Jag kan inte se någon i ögonen och ljuga. Därför gör jag inte det heller. Jag hade lika gärna kunnat hålla allt för mig själv, då hade det inte varit som det är idag. Men då hade jag antagligen mått mycket sämre. Jag skulle aldrig såra någon med flit, om jag skulle det hade jag mått så dåligt. Men frågan är om det är det jag har gjort, sårat någon och det är därför jag mår dåligt. Men jag sårar hellre någon genom att säga sanningen direkt än att ljuga om den och sedan såra så mycket mer. Jag har gjort fel tycker vissa, men jag har gjort det jag gjort och jag ångrar inget. Jag ångrar bara hur folk ser på det jag gjort. Men jag har i alla fall alltid talat sanning.


Nu tror jag att jag ska lägga mig och krama kudden eller gosedjuret i sängen. Det känns bäst..

 
 
Ingen bild

din lilla poffung

21 april 2008 22:04

min lille älskling.. :D nu börjar jag lipa..:( du e ju alltid så bra på å ge mej massa råd.. å jag vet inte vad jag ska skriva.. lr säga.. här! kasnke inte ska säga nått här heller.. folk kasnke läser vad jag har skrivit XD massa apor kanske:P lr bossarxD vet man ju inte heller..haha :(jag har försökt ringa dej idag.. å nu vibbar jag deeej på msn.. du kan prata me mej.. å imon ska du fååå en ännu större bamse kram:D för den idag blev lite mesig.. ätit masssa honing nu veetuu så nu nuxD jag evet inte om du vill prata.. men de får du.. jag lyssnar alltid.. milleeeee:DD inte deppaa.. men de kanske inte hjälper attt jag säger de.. vet inte.. men du ska veta iaf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iiilia - 18 september 2009 10:29

Dagen har börjat o min vilja att komma upp finns någon stans på andra sidan jordklotet. Jag kan tillägga att klockan är halv 11 och jag missar därför två lektioner. Just nu orkar jag inte bry mig. Jag får sitta o råplugga hela helgen ändå.    Men...

Av iiilia - 14 september 2009 16:39

Nu var det sjukt längesen jag var inne o släppte lös mitt skrivande. Jag funderar på att ta tag i det igen! :) Men jag lovar inte när det blir. Men gå gärna in o kolla då o då så vem vet..nån dag har det säkert hänt.   Jag känner att jag är i beh...

Av iiilia - 23 september 2008 17:42

Aida nu kom jag och tänka på dig! Inte för att du läser min blogg, men tänkte på våra gamla tider och då du berättade att du ville ha ett barn som heter Nor (också kallat Snor!) haha   Iaf, jag är sjukt förkyld nu! Därför jag kom och tänka på detta. ...

Av iiilia - 19 september 2008 00:58

Nu är det avklarat och jag är "hemma" för att hälsa på. Jag överlevde och det har gått nästan helt smärtfritt. Självklart har en viss längtan hem funnits, men jag hade säkert kunnat vara kvar ett par veckor till utan att ha någon större ångest. Det k...

Av iiilia - 12 september 2008 16:24

Jag är helt slut i rutan. Det är fredag och jag vill hem och sova. Men ligger ungefär sådär 12 timmar efter i matteplugg..så jag borde plugga. Imorgon är det samling kl 8 på skolan för sillfrukost..sedan är det den stora dagen kan man säga. tävlingar...

Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards