Alla inlägg under augusti 2008

Av iiilia - 16 augusti 2008 18:00

En av Håkan Hellströms finaste låtar som är sjukt mycket sommar för mig.


Jag ser fiskarna smaka på vattenytans buffé. Små sinusvågor som breder ut sig mer och mer skapas.


Idag kanske man skulle satt sig vid sjön och njutit av solen. Istället somnade jag i soffan framför OS på tvn. Jag hade turen att solen fortfarande var framme när jag två timmar senare gick ut på altanen. Men v vad fan skulle jag göra. Jag visste att pappa och Susanne skulle iväg senare, alla vänner här var upptagna eller bortresta.


Alltså skulle det bli en otroligt långtråkig kväll, som började redan nu. I mitt huvud rablade jag fram allt jag kunde göra för att njuta så mycket som möjligt av vädret. Gå en runda, plocka svamp, bada, fiska, sparka boll, klippa gräset, slå lite golfbollar. Efter närmare analys återstod endast golfbollarna. Gräset var redan nyklippt, orkade inte cykla, hade inte lust att gå ner till sjön eller leta upp en fotboll. Men nästan lika snabbt som jag fick fram mina golfklubbar gav jag upp igen. Okej, det var kul. Men det fick räcka med sådär 50 bollar.


Det fick istället bli att plocka ihop allt igen sen gick jag och kollade bland lite gamla saker i uthuset. Tänk så spännande egentligen. Alla saker de har haft till hästarna och de andra djuren som fortfarande hänger kvar på väggarna. Efter ett litet tag gick jag och vilade i solstolen istället. Jag menar vad gör det om jag inte kan somna ikväll, ska ju bara upp vid 5...


Hämtade datorn efter ett tag, tänkte passa på att kolla mail, lägenheter och snacka med folk. Hur underbart är det inte att få sitta och njuta av det fina vädret och naturen samtidigt som man gör lite nytta.



Solen börjar nu dra sig neråt på himmeln. Långt borta hör jag hundskall, då och då något skott. Lyckan för människorna som sitter där i sina jakttorn, rädslan för rådjuren som panikslaget springer över vägarna och istället blir överkörda. Sakta börjar allting kylas av och det är dags att gå in för att laga lite mat.

Av iiilia - 16 augusti 2008 18:00

Måste nog säga att denna låten kommer vara en av mina musikminnen från sommaren 2008. :)

Av iiilia - 14 augusti 2008 19:43

Igår var det alltså dags för den sista jobbaromgången därför åkte jag till pappa. Kändes som sjukt skönt väder när jag stod i rydö och väntade på att han skulle hämta mig. Men på vägen till högseryd verkligen öste regnet ner. Så var det med den fina kvällspromenaden man skulle kunna tagit. Istället satte jag mig framför datorn lite och sedan gick jag o la mig för att försöka somna. Det var lättare sagt än gjort. Med tanke på vår lilla monopolkväll med tjejsnack i tisdags hade mitt dygn förändrats helt och gick då och la mig vid kl 4 på morgonen. Vaknade sedan klockan två-tre för att fixa iordning på rummet. Problemet med detta är när man måste somna i tid på kvällen, och måste gå upp kl 4 dagen efter. Jippi!


Men nu till det roliga. Första steget in på mitt rum hos pappa möts jag av en annorlunda lukt. Jordgubbslukt! Det första som kommer upp i min hjärna.."Vem fan är det som har varit här och haft kul!?!" Detta gjorde det inte enklare att somna kan jag säga. Jag försökte förstå varför det luktade och vad det luktade. Tillslut somnade jag och vaknade kl 4. Pigg och glad!


Nu har jag kommit på vad det var. Det var inte nån som haft kul i min säng utan mig och sedan glömt något på golvet.. haha..nej det var en liten tvål som jag fick av pappa och susanne förra veckan. Att jag ens kunde tänka tanken på något annat.. hehe

Av iiilia - 14 augusti 2008 19:43

Igår var det alltså dags för den sista jobbaromgången därför åkte jag till pappa. Kändes som sjukt skönt väder när jag stod i rydö och väntade på att han skulle hämta mig. Men på vägen till högseryd verkligen öste regnet ner. Så var det med den fina kvällspromenaden man skulle kunna tagit. Istället satte jag mig framför datorn lite och sedan gick jag o la mig för att försöka somna. Det var lättare sagt än gjort. Med tanke på vår lilla monopolkväll med tjejsnack i tisdags hade mitt dygn förändrats helt och gick då och la mig vid kl 4 på morgonen. Vaknade sedan klockan två-tre för att fixa iordning på rummet. Problemet med detta är när man måste somna i tid på kvällen, och måste gå upp kl 4 dagen efter. Jippi!


Men nu till det roliga. Första steget in på mitt rum hos pappa möts jag av en annorlunda lukt. Jordgubbslukt! Det första som kommer upp i min hjärna.."Vem fan är det som har varit här och haft kul!?!" Detta gjorde det inte enklare att somna kan jag säga. Jag försökte förstå varför det luktade och vad det luktade. Tillslut somnade jag och vaknade kl 4. Pigg och glad!


Nu har jag kommit på vad det var. Det var inte nån som haft kul i min säng utan mig och sedan glömt något på golvet.. haha..nej det var en liten tvål som jag fick av pappa och susanne förra veckan. Att jag ens kunde tänka tanken på något annat.. hehe

Av iiilia - 13 augusti 2008 21:49

Har redan skrivit två inlägg som jag raderat för det har blivit fel.


Men jag kan väl skriva såhär istället. Jag har hittat på endel kul saker den senaste veckan. Winnerbäck, utgång med syrrorna, klassfest, bio i lund, mys i soffan o monopolspel till exempel. Detta har samtidigt blandats med olyckliga tårar och en jobbig känsla i magen.


Kanske är det för att jag flyttar någon gång nästa vecka.

Kanske är det osäkerheten om när det är och vart.

Kanske är det att lämna den säkra vardagen för något helt nytt.

Kanske är det att nästan hela gänget flyttar till London.

Kanske är det för att det är nu gymnasietiden tar slut med alla älskade vänner.

Kanske är det för att jag börjar få mer känslor för en viss person.

Kanske är det för att jag inte borde få det.

Kanske gör detta mig ännu mer förvirrad.

Kanske är det för att jag tänker för mycket.

Kanske ska jag sluta nu.


Det är ungefär detta som går runt i min hjärna hela tiden, om och om igen. Plus att jag jobbar min sista vecka som jag egentligen hade velat vara ledig ifrån men istället så blir det en skitvecka med helgjobb. 


Det är så mycket jag saknar redan nu. Min älskade dator och bara sitta vid den utan att bry sig om tiden. Bara kunna sitta o redigera foto eller vad som helst. Idag fick jag ett ryck. Ville sätta mig o göra något fint, men hade varken tid, eller en dator som orkar med det. Vill ha en ny MacBook nu! Släpp den nya nu!!


Detta blev ett helt tråkigt inlägg. Jag som hade som skrivönskan om att skriva av mig något fint och bra. Men allt blev skit. Det saknar jag också. Tid till att sitta o skriva en massa skit.


Kommer sakna så mycket :(



Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards