Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

Pluggpanik

Av iiilia - 14 januari 2008 17:52


Nu är det en vecka sedan lovet slutade. Redan har min pluggångest börjat igen.


Svenska. Fysik. Projektarbete. Ännu mer fysik. Ännu mer svenska. Filmning i projektarbete. Onödigt mycket fysik! Okej, det ska nog gå att komma över dessa saker. I alla fall fysiken och svenskan. Men jag har upptäckt ännu ett problem. Som gör att allt skiter sig ännu mer. För att hinna klart med det som man måste göra först, så skiter jag i allt annat. Alltså är jag redan efter i matten. Jag orkar inte ens tänka på vad jag ska skriva till skoltidningen, eller läsa igenom det vi gör i den medicinska fysiken. Det får bli senare... Nästa vecka, eller nästa igen...eller kanske veckan efter det. Den onda cirkeln är sluten.


Så idag måste jag försöka att nästan bli klar med min svenskanovell. Inte för att jag lär bli det, men jag ska försöka... Ja - jag måste göra det nu. Det är uppskjutet aldeles för många månader nu. Jag ska skriva en magiskrealistisk novell. Själv trodde jag att det skulle bli riktigt kul. Äntligen fick jag tillfälle att flumma ut totalt i mitt skrivande, precis så som jag alltid vill göra. Men hej o hå, det skulle inte alls bli enkelt. Jag fan mer låst än ett kassaskåp..(hmm) Jag har börjat skriva lite, men fan heller att det är något flum. Nej, nej, än så länge är det helseriöst och jag kan inte börja flumma. Det är hemskt! Skriver om ett kompisgäng som ska vandra i skogen och allt ska bli helt sjukt och verkligheten ska gå in i det overkliga där troll, häxor, ja allt som finns i skogen. Ett litet dumt problem är att jag tappar bort mig helt då jag tänker på tomtar och troll. (Finns vissa anledningar till det...) Usch, det blir ett jobbigt arbete att skriva. Jag väntar med spänning på mitt eget resutat.


Jag känner mig fortfarande förvirrad, men det är väl så det ska vara. Jag får ta allt som det kommer. Orkar inte bry mig...bara lite. Åsa du måste fan hjälpa mig! (hehe...lugn o fin...)


Sitter och funderar på om jag har något dagens citat idag. Det är alltid något roligt som sägs, problemet är bara att komma ihåg det.


"Om du ska vara Newton så kommer du se ut som vanligt."


Nu måste jag börja med svenskan. Inte bra att man har hittat ännu en sak som får en att bli okoncentrerad.

Nu välkommnar jag mig in till tomtarna och trollens värld!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iiilia - 18 september 2009 10:29

Dagen har börjat o min vilja att komma upp finns någon stans på andra sidan jordklotet. Jag kan tillägga att klockan är halv 11 och jag missar därför två lektioner. Just nu orkar jag inte bry mig. Jag får sitta o råplugga hela helgen ändå.    Men...

Av iiilia - 14 september 2009 16:39

Nu var det sjukt längesen jag var inne o släppte lös mitt skrivande. Jag funderar på att ta tag i det igen! :) Men jag lovar inte när det blir. Men gå gärna in o kolla då o då så vem vet..nån dag har det säkert hänt.   Jag känner att jag är i beh...

Av iiilia - 23 september 2008 17:42

Aida nu kom jag och tänka på dig! Inte för att du läser min blogg, men tänkte på våra gamla tider och då du berättade att du ville ha ett barn som heter Nor (också kallat Snor!) haha   Iaf, jag är sjukt förkyld nu! Därför jag kom och tänka på detta. ...

Av iiilia - 19 september 2008 00:58

Nu är det avklarat och jag är "hemma" för att hälsa på. Jag överlevde och det har gått nästan helt smärtfritt. Självklart har en viss längtan hem funnits, men jag hade säkert kunnat vara kvar ett par veckor till utan att ha någon större ångest. Det k...

Av iiilia - 12 september 2008 16:24

Jag är helt slut i rutan. Det är fredag och jag vill hem och sova. Men ligger ungefär sådär 12 timmar efter i matteplugg..så jag borde plugga. Imorgon är det samling kl 8 på skolan för sillfrukost..sedan är det den stora dagen kan man säga. tävlingar...

Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards