Direktlänk till inlägg 17 januari 2008

Lycka!

Av iiilia - 17 januari 2008 18:45


Kom hem från skolan, tog ett par steg in i lägenheten. Såg något ligga där på soffbordet och sedan var det bara att känna lyckan sprida sig i kroppen.


La Redoute's vår/sommar katalog hade kommit. Nu låter jag nog lite som värsta modenörden, men det är jag inte. Älskar bara att titta i alla klädeskataloger som kommer, speciellt i La Redoute. Har älskat det sen jag var liten, ligga där i soffan och fundera på vad som är fint, vad som är fult, vad man vill ha, vad man inte vill ha. Det är ungefär som när man gick i 4:an eller 5:an och precis hade cyklat till konsum och köpt det nya nummret av Julia tillsammans med en liten godispåse med kritor och annat mumsigt. Det är lycka. Nu är det lycka när man kan läsa något, vad som hellst förutom i fysikboken. Jag unnar mig det på morgonen. Då tittar ja i alla fall på bilderna i HP. Känner mig duktig samtidigt som jag känner lyckan av att läsa precis vad jag vill...(eller titta på)


Jag har bara ett litet problem. Sedan jag började 3:an har det hänt något hemskt med mina morgonrutiner. Jag kommer inte upp! Alltid annars så har jag klarat av att vakan och gå upp efter max två snoozningar. Nu kan man säga att jag ställer klockan 45 minuter innan jag behöver gå upp bara för att jag ska kunna snooza. Men så slutar det ändå med att jag ligger kvar 15 eller 30 minuter till. Är det något fel på mig, behöver jag hjälp? Är det farligt att snooza i över en timma varje morgon? Tror att allt blivit värre nu när jag flyttat närmare skolan med. Nu går det rätt snabbt att ta sig dit så man kan utmana ödet lite mer. Problemet är att jag inte hinner lika mycket, min frukost börjar bli mer och mer förstörd. Jag som älskar att sega när jag käkar den. Det går inte längre för när jag börjar på mackan börjar första lektionen oftast inom 15 minuter. Hjälp mig någon! 


Har faktiskt varit en kul dag idag med. Lite flum med vännerna och nickepicke har skrikit ut att jag älskar Sator inför ungefär hela skolan. Tack så väldans mycket, du! :P Till er som tror att jag gillar Sator kan jag säga att jag vet knappt vad det är för musik, lyssnade på en låt igår och det var tydligen en för mycket, elller? Känns som att alla hatar min musiksmak. Idag fann jag i alla fall två stycken som ligger på samma nivå, Ann och Veronica. Jag får skylla på mina syrror för att jag lyssnar på musik som 70/80-talister växte upp med. Eller kanske tacka, för jag gillar ju det med. Men inte så många andra. Men vad fan gör det, jag bryr mig inte! 


Åsa, vi får försöka imorgon igen. Gick inte så bra idag. Jag fick kanske uppmärksamheten i alla fall. Luggen 1, luggen 2 eller tröjan. Blir ju bra vilket som! :)


Idag får ni klara er utan dagens citat. Orkar inte komma ihåg något från dagen. Har istället lagt ut bilder från igår. På herr Arkimedes och Isaac Newton. Vi är lite fula, så va inte dömmande.


För intresserade så klarar ryggradens diskar en maxbelastning på 5000 Newton (5kN). Så var rak i ryggen, för annars kan det gå illa.


 
 
Ingen bild

poffan:)

17 januari 2008 20:43

haha snyggingarxD neej skrek han de.. illaa.. nickepicke då:p får berätta imon=) de e skönt o snoooooza haha

 
Ingen bild

josse

17 januari 2008 21:28

vem försöker du lura, mille? förneka inte att du minsann lyssnar på sator så fort du får lite tid över. att det bor en liten svartrockare i dig är det nog inte alla som vet... men jag vet hehe ;)

 
Ingen bild

måsen

17 januari 2008 21:32

ja vi får ge det en chans till o hoppas på mer framgång :)förresten, du har aldrig varit snyggare än när du var isaac newton ;P hehe.. pusspuss snygging

 
Ingen bild

Flumdum

17 januari 2008 22:13

jag må vara flum och dum men jag kan förstå ditt snooooooooooooOoooooze problem... sätt på lite musik första gången du vaknar. Eller somna inte om! FeA för i helvete! Älskar dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av iiilia - 18 september 2009 10:29

Dagen har börjat o min vilja att komma upp finns någon stans på andra sidan jordklotet. Jag kan tillägga att klockan är halv 11 och jag missar därför två lektioner. Just nu orkar jag inte bry mig. Jag får sitta o råplugga hela helgen ändå.    Men...

Av iiilia - 14 september 2009 16:39

Nu var det sjukt längesen jag var inne o släppte lös mitt skrivande. Jag funderar på att ta tag i det igen! :) Men jag lovar inte när det blir. Men gå gärna in o kolla då o då så vem vet..nån dag har det säkert hänt.   Jag känner att jag är i beh...

Av iiilia - 23 september 2008 17:42

Aida nu kom jag och tänka på dig! Inte för att du läser min blogg, men tänkte på våra gamla tider och då du berättade att du ville ha ett barn som heter Nor (också kallat Snor!) haha   Iaf, jag är sjukt förkyld nu! Därför jag kom och tänka på detta. ...

Av iiilia - 19 september 2008 00:58

Nu är det avklarat och jag är "hemma" för att hälsa på. Jag överlevde och det har gått nästan helt smärtfritt. Självklart har en viss längtan hem funnits, men jag hade säkert kunnat vara kvar ett par veckor till utan att ha någon större ångest. Det k...

Av iiilia - 12 september 2008 16:24

Jag är helt slut i rutan. Det är fredag och jag vill hem och sova. Men ligger ungefär sådär 12 timmar efter i matteplugg..så jag borde plugga. Imorgon är det samling kl 8 på skolan för sillfrukost..sedan är det den stora dagen kan man säga. tävlingar...

Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards