Alla inlägg den 25 februari 2008

Av iiilia - 25 februari 2008 19:11

Nu är lovet slut och första skoldagen har gått.


Det var rätt segt i skolan idag, projekt, fysik och matte. Orka med allt sånt skit. Det var ju vår ute!


Så jag och fridus (flumdum ;) ) bestämde oss för att cykla en runda när vi hade slutat. Solen sken och vi for fram där med våra fina silvriga cyklar över slottsbron, svängde över till picassoparken och in till stan. Hela den vägen var det apaskönt väder, förutom precis innan stan, på österbro då värsta kastvinden tog tag i oss. Vi klarade oss undan det hindret och kom tillslut in på storgatan där vi körde lite sicksack mellan människor. Så kom solen igen när vi kom ut genom norreport och flög ner för backen till norrekatts park. Där sladdade vi lite och flummade när vi blev omkörda av värsta snabba cykeln :P Vi cyklade sedan ner till nissan och jag kollade rakt ner i vattnet. Det var mörkt så jag kollade på byggnadsställningarna på andra sidan ist. Där hade de byggt upp en hiss som sakta åkte uppåt. Flumdum skrek ut "kolla hissen!", det hade jag redan gjort.


Sedan var det dags för att cykla över bro nummer 3. Nu var det gångbron till biblioteket som var målet. Efter lite om och men kom vi över den också (jag har inte lika bra svängradie på min cykel som fridus så jag hamnade helt fel och höll på o köra in i en gammal man, som tur var verkade han snäll, för han skrattade, och det gjorde jag med). Efter det så var det kapsylparken som gällde, där lös solen skithärligt så frida undrade om vi skulle sätta oss där o fika. Så vi cyklade upp till östras och köpte en kanellängd..hmm kanelcirkel (kommer inte på vad det heter, den var rund) som vi skulle dela på. Så sa vi att vi sätter oss i picassoparken ist, där är lite finare. Men när vi kom dit var det kallare än 20 minus så jag sa att vi kunde sticka bort mot mig och sätta oss vid nissan utanför mig.


Plötsligt kom vi på att den svartblåa nya gungan fanns där. Den var ju helt perfekt för att sitta o fika i. Så fick det bli och där satt jag och fridus säkert i en timme och fikade, och flummade. Har inte haft så kul på länge. Det första jag gjorde när jag skulle sätta mig i den var att klampa ner i ett halvmeter djup grop i sanden, sedan dra med all sand upp i gungan för att sedan försöka sätta mig någorlunda okej..kände mig en aning klumpig, men va fan, vi skrattade iaf.


Vi kom fram till många bra saker, men den bästa var nog ändå vårt framtida bandnamn, om vi bildar ett band då alltså. Gungafilt. Så bäst verkligen, man kan uttala det på så många sätt. Om en skåning skulle säga det så kan man tom tro att den säger "gunga fult". Namnet kom vi på för det var så jävla kallt, vi skulle haft med oss en filt. Sen började vi sjunga om vår gunga och allt man kan göra i den, fika, träna, sova, plugga..finns nog jättemycket mer men orkar inte dra det här. Det roliga var alla miner på folk som gick förbi uppe på gatan, och alla bilarna som köade till trafikljusen. Så vi sa att bilarna kunde vara vår kör, så länge de inte kör. Sååå kul! haha jag fick ont i magen. Så körde bilarna och jag sa att nu är det kören som kör, annars brukar det vara vi som kör med kören. Hmm..djupt jag vet.


Men som med allt annat var det roliga tvunget att ta slut någon gång. Denna gången fick bli då tårna var isbitar och all sand var innanför jackan. Jag cyklade hem till mitt, och flumdum till sitt.


Tack för en underbar eftermiddag vännen, jag har saknat vårt flum!   

Detta är jag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

År månader dagar!

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

RSS

Det som varit!

Coolhetsgrad!

Ta en titt!

Hitta vad du vill!


Ovido - Quiz & Flashcards